Visie

Missie en visie

Basisschool Permeke

Warme school, sterk in vernieuwing!

Elk kind is een unieke persoonlijkheid met eigen interesses, talenten en ambities. Gelijke onderwijskansen en maximale leerwinst voor elke leerling nastreven door een aanpak op maat: dat is het engagement van ons jong, dynamisch team.

In deze veilige, familiale en vertrouwde leeromgeving kunnen zij zich verstandelijk en creatief ontplooien.

Onze missie

Leerlingen coachen in het verwerven van kennis en het ontwikkelen van 21ste eeuwse vaardigheden in overeenstemming met het leerplan van het GO! om hen voor te bereiden op een dynamische en succesvolle toekomst in een constant veranderende maatschappij.

Onze visie

Het vertrekpunt van wat onze leerlingen moeten kennen en kunnen zijn de leerplannen van het GO!. Hoe we dit doen is terug te vinden in onze accenten.

Deze accenten zijn geen doel op zich, het zijn richtinggevende middelen om tot leren te komen en de 21ste eeuwse vaardigheden te ontwikkelen.

Morgen maken we samen

Een krachtige leeromgeving zorgt ervoor dat de kinderen geprikkeld worden. Ze zoeken tijdens projecten op een actieve manier naar antwoorden. Ze krijgen de kans om hun vaardigheden te ontwikkelen en te oefenen.

door leerlingen te coachen

Leerlingen leren hun leerproces in eigen handen te nemen. De leerkracht geeft opbouwende en effectieve feedback én hierbij zetten we leerlingen aan om na te denken over hun eigen leernoden.

tot talige denkers

We zetten in op taal om te kunnen functioneren in een talige wereld. Taal is de basis van alle leren. Kinderen krijgen een groot aanbod van: spreek– en luisterkansen, vaste leesmomenten diverse functionele schrijfkansen.

We houden rekening met alle leerlingen en versterken de taalvaardigheid maximaal. We leggen de lat voor elke leerling hoog.

en zelfstandige doeners

Als je bij wilt blijven in onze snel veranderende informatiemaatschappij, is levenslang leren de boodschap.

Een belangrijke vaardigheid voor succesvolle leeruitkomsten is zelfregulerend leren. Hieronder wordt verstaan dat leerlingen zelf in staat zijn hun leerproces te plannen, te monitoren, uit te voeren en bij te sturen.

"In basisschool Permeke begint het allemaal"

Hier maakt u kennis met onze school, ons team, de manier van werken. Surf langs de thema's en geniet van de foto's. Voelt u zich aangesproken door de informatie op onze website? Aarzel niet en neem contact op. Wij laten u graag kennismaken met onze school.

Bel, mail of kom langs.

Graag tot binnenkort op onze school.

Directeur
Nelleke Peeters