Slaapklas - Permeke

Slaapklas

Kindjes hebben de mogelijk tot een middagdutje op school. Wat een ervaring! Voor het eerst naar school! De hele dag door ontdekken en experimenteren. Voor heel wat kindjes is de start van hun schoolcarrière erg vermoeiend. Onze school biedt voor deze kindjes de ideale oplossing. Na het middageten hebben de peuters of wie er nood aan heeft de kans om in de slaapklas even te rusten, te slapen of gewoon even op adem komen. Hier krijgen ze de kans om rustig alle indrukken te verwerken.

Waarom is een slaapklas belangrijk? Hiermee willen we geborgenheid schenken aan de kindjes die het nodig hebben, zo wordt de overstap van thuis naar school minder groot. De slaapklas is ingericht in een ruime, aparte en verduisterde ruimte. Elk kindje heeft een eigen bedje met een knuffel, ev een tutje. Onze slaapklas is rechtover ons klasje gelegen waar 1 van de kleuterjuffen toezicht heeft. Wanneer het klasje terug begint komen de kindjes op hun eigen tempo wakker of worden wakker gemaakt in samenspraak met de ouders.

Slaap lekker lief vriendje…